up

تو را گم می کنم هر روز و پیدا می کنم هر شب...

به خاطر عشق عجیبی که از کودکی و همان سال های ابتدایی مدرسه به کتاب پیدا کرده بودم،تا نمایشگاهی ،کتاب فروشی ای چیزی پیدا می کردم،با اشتیاقی لاینصف به خرید کتاب مشغول میشدم!آنقدر این کار را انجام دادم تا در انتخاب کتاب خبره شده بودم.بدون اینکه کتابها را بشناسم با ورق زدنشان می توانستم بفهمم این،از همان کتابهایی است که میشود دوستش داشت یا نه!حتی کتاب شازده کوچولو را با همین ورق زدن پیدا کرده بودم!نه اسمش را جایی دیده و خوانده بودم،نه از کسی شنیده بودم!من با همین علاقه ی به کتاب بزرگ شدم!بخش اعظمی از زندگی ام را خواندن کتاب گرفته بود...تا جایی که سالهای اخیر با بالارفتن قیمت کتابها،مبلغی مضاعف صرفا برای خرید کتاب از پدر می گرفتم.در یک هفته که کتابها را همون روزهای اولش تمام کرده بودم،دوباره عازم کتابفروشی محبوبم شده بودم که بابا جلویم را گرفت و جمله ای به من گفت-این همه کتاب تو این کتابخونه ست،تو اگه کتابخون بودی می خوندی!!به من که همیشه ادعای کتاب دوستی و کتابخوانی می کردم،بر خورده بود!به منی که هر شب حتی شبهای سخت ترین امتحان هایم کتاب خوانده بودم برخورده بود!پس جواب دادم-اون کتابها یه جوریَن،سختن!اصلا اونها رو نمیشه وقت خواب خوند وقص علی هذا...

.

.

ماه رمضان بود...نمی دانم چه شد که بی اختیار از پدر طلب کردم یکی از همان کتابهای کتابخانه اش را بدهد.کتابخانه ی بزرگی که از بچگی هرچه کتاب مفید می خواستی تویش پیدا میشد...پدر کتاب را به من داد...و تازه فهمیدم اگر قرار بر خواندن و دانستن باشد چه باید خواند...مثل خواندن قرآن...بخوان و بالا برو...از خواندن این کتاب ضرری نمی کنید!همانند همه ی وقتهایی که سر مطالعه و گشت و گذار در فضای غیر حقیقی صرف می کنید،می گذرد،ولی با فایده!

اینجا:شرح مراتب طهارت

پاورقی یک:این کتاب دوجلدی است.یک جلدش را برای آشنایی گذاشتم ولا غیر!

پاورقی دو:آنهایی که کتاب خوان هستند می دانند که با یکی دو فصل یک کتاب،نمیشود همه اش را قضاوت کرد...

پاورقی سه:لینک دانلود از فوز العظیم گرفته شده است.

پاورقی چهار:عنوان از محمدعلی بهمنی ست...

۰
About me
یا هو...
یا مَن لا هو الّا هو...
بسم الله الحمن الرحیم

چشمت از ناز به حافظ نکند میل آری
سرگرانی صفت نرگس رعنا باشد

_____________________
بلاگ بیان
پلاکِ صدوچهاردهم
منزل ویولِت
به خانه یِ بنفشِ من دَعوتید :)
contact
contact
contact
دنبال کنندگان ۱۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید