up

برای گُلی که اهلیِ من شده بود...

همه ی آن روزهای سخت را یادم می آید.روزهای صعب العبوری که خودم نمی فهمیدم دارم ازشان عبور می کنم...و الآن هم از قاعده ی انسانِ فراموشکار مستثنا نیستم!پس الآن هم آن سختی ها را فراموش کردم...بجز دو چیز!اولی لطف خدا..و دومی شمعدانیم...قصه ی من و شمعدانیَم از بهار همان سال شروع شد...گذاشته بودمش لب پنجره تا هوای بهاری سر کِیفش بیاورد!همه چیز خوب بود!من و شمعدانی هر روز در آن عصرهای دل انگیز بهاری از روی تختِ کنار پنجره آسمان را نگاه می کردیم و یک عاشقانه ی آرام می خواندیم ...ولی خب،بهار همیشه نمی ماند...بهار رفت و روزهای سخت داشتند شروع می شدند...من در تمام آن روزها،با همان حالِ خسته به شمعدانیَم آّب می خوراندم ولی او هر روز نحیف تر میشد...زرد تر...پژمرده تر...هر روز که حالِ من بدتر بود،بعد از این که با آن حال به گلم آب می دادم او هم بدتر میشد...دیگر شکوفه هایش نابود شدند...برگ هایش هم زرد و بعد مچاله...و بعد هم یکی یکی جلوی چشمانم می ریختند!به خودم که آمدم دیدم،شمعدانی محبوبم مُرده... من توانسته بودم غم آن روزها را تحمل کنم اما شمعدانی نتوانست غمِ مرا تاب بیاورد...گلِ بیچاره ام از دست رفته بود و من دیگر نتوانستم گلی را آنقدر دوست بدارم...و دیگر نتوانستم شمعدانی ای را جای او لب طاقچه بگذارم...شاید چون یادم داده بود اهلی شدن یعنی چه...او اهلیِ من شده بود و من هم...

توضیح عکس:شمعدانی من در روزهای اولی که به خانه ام آمده بود...

شمعدونی من

۴ ۰
بق بقو
۲۹ آبان ۱۳:۲۵
خیلی قشنگ بود ممنون جانا

پاسخ :

چشای بق بقو قشنگ خوند اصن:)
. عارفه .
۲۹ آبان ۱۳:۳۳
آخی... :(

پاسخ :

:( عارفه...
mis maryam
۲۹ آبان ۱۳:۳۴
جالب بود

پاسخ :

:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About me
یا هو...
یا مَن لا هو الّا هو...
بسم الله الحمن الرحیم

چشمت از ناز به حافظ نکند میل آری
سرگرانی صفت نرگس رعنا باشد

_____________________
بلاگ بیان
پلاکِ صدوچهاردهم
منزل ویولِت
به خانه یِ بنفشِ من دَعوتید :)
contact
contact
contact
دنبال کنندگان ۱۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید